Проблема над якою працюю:
Впровадження проектної методики на уроках інформатики
Актуальність використання проектної роботи школярами є дозвіл учням проявити самостійність у виборі джерел інформації,способу її викладу і презентації. Актуальність придбання комунікативних навичок та вмінь,тобто умінь працювати в різноманітних групах,виконуючи різні соціальні ролі. Ролі лідера,виконавця або посередника. Актуальність широких людських контактів,знайомства з різними культурами,різними поглядами на одну проблему.
Інноваційність використання проектної роботи полягає у веденні індивідуальної роботи над темою,виклику найбільшого інтересу у кожного учасника проекту і як наслідок є причиною підвищення мотивованої активності учня. Практична значимість використання проектної роботи школярами - уміння учня користуватися дослідницькими методами: збирати необхідну інформацію,факти,уміти їх аналізувати з різних точок зору,висувати гіпотези,робити висновки. Учень сам обирає об’єкт дослідження ,сам для себе вирішує яке додаткове джерело інформації використати. Учні початкових класах самостійно аналізують ,порівнюють,залишаючи найважливіше і найцікавіше . Виконання проектних завдань школярами дозволяє бачити практичну користь від вивчення інформатики, слідством чого є підвищення інтересу до нього.
Практична робота над проектом починається на стадії «Закріплення матеріалу» і «Повторення» і стає гармонійною частиною єдиного процесу навчання. Одній з основних особливостей проектної роботи школярами-є орієнтація на досягнення конкретної практичної мети-наочне представлення результату,будь це малюнок, газета , презентація, відеоролик.
Проектна робота дає можливість учням по новому розкрити себе незалежно від рівня володіння мовою,учить їх прийомам співпраці і взаємодії в роботі,допомагає розвивати творчі здібності і навички дослідження. Використання проектної роботи в школі є ефективним прийомом організації навчальної діяльності.
Тема:
«Поняття графічного редактора, його призначення. Середовище растрового
графічного редактора»
Мета:
−
Введення
поняття «графічний редактор», його призначення; формування уявлення учнів про
растрову графіку; ознайомлення учнів із середовищем графічного редактора на
прикладі Paint;
−
Розвиток
естетичного почуття, логічного мислення і кругозору учнів, уміння узагальнювати
та міркувати;
−
Виховувати
відповідальність, самостійність та наполегливість у навчанні.
Тип
уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: уривок із мультфільму «Незнайка и художник», презентація
до уроку, роздатковий матеріал (таблиці для заповнення по варіантам), прапорці
зеленого і червоного кольорів, правила БЖ, програмне забезпечення: Paint,
комп’ютери.
Хід уроку.
1.
Організаційний момент. (перевірити готовність учнів
до уроку)
2.
Мотивація навчальної діяльності учнів.
1.Урок
почати з фрагмента мультфільму «Незнайка
- художник».
Слово
вчителя:
Сьогоднішній
урок я почала з фрагмента мультфільму, як ви вважаєте чому?
2. Фронтальна бесіда з учнями.
1.
Ви любите малювати?
2.
Чим ви користуєтесь для малювання?
(Відповідь: кольорові олівці, фломастери, фарби, пензлики, ластик, крейда,
балончики з фарбою – розпилювачі, лінійка, циркуль та ін.)
3.
На чому можна малювати? (Відповідь:
тканина (полотно), папір, стіни (графіті), асфальт, шкіра (body art) та ін.)
4.
Чим відрізняється малюнок від
друкованого тексту? (Відповідь: Читаючи текст, ми замислюємось над кожним
словом. Складаючи слова в речення, намагаємось зрозуміти суть тексту. А малюнок
спочатку розглядаємо як одне ціле, а потім намагаємося зрозуміти зміст)
3. Гра: (учнів
поділити на дві команди та дати завдання підготувати за 1 хв. список професій,
представникам яких доводиться створювати зображення, малюнки, схеми, креслення)
1.
Люди яких професій та для чого
використовують рисунки, креслення? (Відповідь: архітектори при проектуванні
споруд; інженери-конструктори при створені нових видів техніки; астрономи при
нанесені нових об’єктів на мапу зіркового неба; чоботарі при конструюванні
нових моделей взуття; модельєри і дизайнери для створення нового одягу;
мультиплікатори при створенні мультфільмів; спеціалісти по рекламі при
створенні нових роликів.)
2. Повідомлення
теми, мети та епіграфу уроку.
4. Засвоєння нового матеріалу.
1. Слово вчителя:
−
А чи можливо
малювати без фарб та пензликів? (Відповіді учнів)
−
Незамінним помічником при створенні
зображень сьогодні являється комп’ютер. Тому говорячи про це, важливо пригадати
і визначити нові визначення, такі, як:
Графіка – вид
образотворчого мистецтва, основним зображальним засобом якого є малюнок,
виконаний на папері, тканині і т. ін. олівцем, пером, пензлем, вуглиною або
відтиснутий на папері з спеціально підготовленої форми; твори цього мистецтва.
(тлумачний словник)
Комп'ютерна
графіка – це галузь діяльності
людини, в якій комп’ютер використовують для створення та обробки зображень.
Графічний редактор - це
комп’ютерна програма, що дозволяє створювати та редагувати зображення.
Способи створення зображення: векторний та растровий.
Сьогодні на
уроці ми познайомимось із найпростішим графічним редактором Paint та дізнаємось
про його призначення.
Фізкультхвилинка
1. Вправи для
очей
2Музична фізкульт хвилинка
5. Первинне закріплення знань.
Намалювати малюнок, застосовуючи найбільше інструментів
6.
Підбиття підсумків.
1. Вправа:
«Світлофор» - учні підіймають прапорці зеленого кольору, якщо твердження
правильне і червоні, якщо неправильне)
Твердження:
− Графічним редактором називається програма,
призначена для роботи з графічним зображенням. (+)
− В графічному редакторі основне вікно не містить
рядок заголовка. (-)
− Інструментами в графічному редакторі є: виділення,
копіювання, вставка. (-).
− У графічному редакторі Paint можна скасувати: три
останні дії. (+)
− До основних операцій, можливих у графічному
редакторі, відносяться: виділення, копіювання, вставка. (+)
− Ліва клавіша миші необхідна для вибору фонового
кольору. (-)
6.Питання:
- Про що ви нового дізналися?
- Що найцікавішим було на уроці?
- Які команди ви навчилися виконувати?
- Про що ви нового дізналися?
- Що найцікавішим було на уроці?
- Які команди ви навчилися виконувати?
− Знайти відповіді до запитань відповідного параграфу;
− Створити малюнок в графічному редакторі
використовуючи лише інструменти Многокутник та Крива.
Тема: Комп'ютерна графіка. Графічний
редактор. Призначення і основні можливості
Мета : ознайомити учнів
із середовищем графічного редактора, навчити застосовувати основні інструменти
графічного редактора: "Олівець", "Пензель",
"Лінія", "Прямокутник", "Коло",
"Гумка", "Заливка".
Розвивати
увагу, наочно-образне мислення, спостережливість, вміння публічно виступати. Розширення
кругозору учнів.
Встановити
міжпредметні зв'язки "інформатики - образотворче мистецтво",
"інформатика - історія", "інформатика - географія".
Обладнання: комп'ютерний
клас, мультимедійний проектор, презентація "Жанри образотворчого
мистецтва", картки <Малюнок
1> - за кількістю учнів; картки
<Малюнок 2> - за кількістю учнів; картини
для оформлення класу.
Тип уроку:
засвоєння нового матеріалу.
Хід уроку.
1. Організаційний момент.
2. Мотиваційний початок уроку.
1. Вступне слово вчителя.
З'явився
на світ немовля не вміє ні ходити, ні говорити. Але з самого народження йому
дана дивовижна здатність бачити світ своїми очима. Мине чимало часу, перш ніж
малюк зможе висловити свої думки і бажання словами, і ще далекий той день, коли
він напише своє перше слово.
Але,
отримавши в руки олівець, він невміло, але наполегливо намагається щось
намалювати. Це і є засіб самовираження маленького чоловічка.
Чи
пам'ятаєте ви свої перші дитячі книжки? Вони були дуже барвистими, з безліччю
картинок. Хіба може бути цікавою дитяча книжка без картинок?!
Сьогодні
в ваших шкільних підручниках теж багато картинок. Вони допомагають вам засвоїти
навіть самий важкий матеріал.
Малюнок
може бути твором мистецтва, а може бути і дуже простим: ілюстрація у
підручнику, схема зборки на коробці кухонного комбайна, покажчик на сходовому
майданчику і т. д.
2. Презентація "Жанри образотворчого
мистецтва" <Додаток 1> (супроводжується питаннями).
Як називається жанр образотворчого мистецтва,
основним елементом зображення якого є люди? (Портрет).
Як називається жанр образотворчого мистецтва,
основним елементом зображення якого є неживі предмети? (Натюрморт).
Як називається жанр образотворчого мистецтва,
основним елементом зображення якого є природа? (Пейзаж).
3.
Фронтальна бесіда з учнями.
Які інструменти використовуються для
малювання? (Відповідь: кольорові олівці, фломастери, фарби, пензлі, ластик,
вугілля, крейди, балончики з фарбою - розпилювачі, лінійка, циркуль і ін)
На чому можна малювати? (Відповідь: тканина
(полотно), папір, стіни (графіті), асфальт, земля, шкіра (body art) та ін)
Чим відрізняється малюнок від друкованого
тексту? (Відповідь: Читаючи текст, ми вдумуємося в кожне слово. Складаючи слова
в пропозиції, намагаємося зрозуміти зміст тексту. А малюнок спочатку
розглядаємо як єдине ціле, а потім намагаємося зрозуміти сенс малюнка.)
Люди яких професій використовують малюнки,
креслення? (Відповідь: архітектори при проектуванні будинків;
інженери-конструктори при створенні нових видів техніки; астрономи при
нанесенні нових об'єктів на карту зоряного неба; взуттєвики при конструюванні
нових моделей взуття; модельєри і дизайнери; мультиплікатори при створенні
мультфільмів; фахівці з реклами при створенні нових роликів.)
3. Повідомлення теми і мети уроку.
Незамінним помічником при створенні зображень
сьогодні є комп'ютер.
Зображення, створені за допомогою комп'ютера,
називаються комп'ютерною графікою.
Програма, що дозволяє людині створювати
малюнки, називається графічним редактором.
Отже, тема нашого уроку "КОМП'ЮТЕРНА
ГРАФІКА. ГРАФІЧНИЙ РЕДАКТОР ".
Сьогодні на уроці ми познайомимося з
найпростішим графічним редактором Paint, дізнаємося його можливості і навчимося
створювати найпростіші малюнки, використовуючи інструменти графічного
редактора.
4.Засвоєння нового матеріалу.
Як
ви думаєте, чому ж так зручні комп'ютерні малюнки?
−
олівець ніколи не
ламається, ластик не стирається, фарби не кінчаються;
−
при цьому пальці, ніс і
одяг залишаються чистими;
−
невдалий малюнок на
папері доведеться викинути, а комп'ютерний малюнок можна виправляти до тих пір,
поки ви не залишитеся задоволені своєю роботою;
−
графічний редактор
дозволяє навіть не дуже майстерному "художнику" створювати за
допомогою спеціальних інструментів гарні малюнки.
2.
Повідомлення учнів.
Комп'ютер - помічник мультиплікаторів.
І діти, і дорослі люблять дивитися
мультфільми. Проте мало хто знає, що для того, щоб його улюблений мультиплікаційний
герой "жив" на екрані протягом однієї хвилини, потрібно близько 1500
докладних малюнків. Раніше кожен з них доводилося малювати вручну на аркуші
прозорої плівки, щоб його можна було накласти на фон. Неважко підрахувати, що
10-хвилинний фільм складається з 15000 малюнків. Якщо припустити, що художник
зможе виконувати в день по 50 малюнків, то й тоді на виробництво всього
мультфільму піде близько року.
Комп'ютер дуже полегшує працю художника.
Введене в комп'ютер зображення можна
збільшувати, зменшувати або розмножувати.
Щоб розфарбувати малюнок, художнику достатньо
ввести в комп'ютер потрібний колір і вказати зафарбовують ділянку. Якщо колір
не сподобався, його можна відразу замінити.
Все це полегшує роботу
художників-мультиплікаторів, і 10-хвилинний мультфільм вони можуть закінчити за
1 - 2 тижні.
Комп'ютер - помічник художників.
Багато видатні художники, прагнучи до
гранично точному відтворенню свого задуму, до тих пір вносили зміни в
початковий варіант картини, поки не добивалися бажаного результату.
Практично це призводило до створення не
однієї картини, а декількох її варіантів, тому що внесення будь-яких змін
означало переписування картини заново.
У наш час за наявності комп'ютера художнику
достатньо створити первинний варіант картини і вже в нього вносити всі
необхідні зміни.
3. Пояснення нового матеріалу за допомогою
мультимедійного проектора та демонстраційного екрану.
Один з найпростіших графічних редакторів -
Paint.
Запуск графічного редактора здійснюється
через кнопку Пуск.
Пуск / Програми / Стандартні / Paint.
4.
Робота з підручником.
Знайти в підручнику і назвати показуються на
демонстраційному екрані об'єкти: Панель набір інструментів; Меню настроювання
інструментів; Робоче поле; Палітра; Рядок підказки.
5. Зарядка
для очей.
5.
Закріплення вивченого матеріалу.
1.
Постановка завдання для виконання практичної роботи.
Сьогодні ми з вами будемо малювати прапори.
2.
Повідомлення учня.
На Русі прапори ведуть свою історію. У 1668
р. засновано військово-морський прапор червоно-біло-синього кольору, в 1699 р.
- Андріївський прапор, в 1819 р. - Георгіївський кормовий прапор. У 1861 р.
повсталі селяни Пензенської губернії вперше в Росії підняли червоний прапор.
Кольори російського прапора несуть певне
смислове навантаження: білий - символ свободи; блакитний (блакить) - символ
краси, величі, заступництва Богоматері; червоний (пурпур) - символ гідності,
сили, могутності, державності.
Вибір святого для Андріївського прапора
пов'язаний з літописним переказом про подорож апостола Андрія Первозванного по
землях, де згодом утворилося Російська держава, і з тим, що Петро I почитав
його як свого патрона. Прапор та орден мають косий хрест, на якому, за
переказами, був розп'ятий апостол Андрій.
3. Практична
робота.
Для
практичної роботи учням пропонується намалювати прапори деяких країн.
Картка 1. <Малюнок 1>
Прапор
Філіппін (зверху - синя смуга, знизу - червона, в білому трикутнику - жовті
зірки і сонце).
Прапор
Греції (колір фону - блакитний, колір смуг і хреста - білий).
6. Домашнє
завдання
Вивчити відповідний параграф у підручнику,
уміти давати відповіді на запитання після параграфа.
Додаткове завдання: скласти тест по матеріалу
уроку.
Малюнок
1
Немає коментарів:
Дописати коментар